Dzienne spożycie witamin i minerałów: jak wiedzieć, którego potrzebuje Twój organizm?

Organizm potrzebuje witamin i minerałów do wykonywania wielu krytycznych funkcji, takich jak promowanie ogólnego stanu zdrowia lub zwalczanie chorób, takich jak rak. Jednocześnie różni ludzie potrzebują różnych ilości każdego składnika odżywczego w zależności od wieku, płci, etapu życia i ogólnego stanu zdrowia. Twoje potrzeby mogą się również zmieniać na różnych etapach życia. Większość dorosłych powinna otrzymywać wszystkie potrzebne witaminy i minerały w dobrze zbilansowanej diecie, która obejmuje świeże owoce, warzywa, zboża, chleb, nabiał, fasolę, chude mięso lub inne źródła białka.

Czasami potrzebujesz więcej składników odżywczych niż zwykle z powodu choroby lub po pewnych operacjach. Możesz również potrzebować większych dawek składników odżywczych, jeśli dochodzisz do siebie po niektórych chorobach itp. W tym artykule dowiesz się więcej o źródłach spożycia witamin i minerałów, jak czytać etykiety na produktach żywnościowych pod kątem ich zawartości i jak się dowiedzieć Twoje codzienne wymagania.

Dlaczego ich potrzebujesz?

Wiele osób nie wie, że witaminy to substancje organiczne, których organizm potrzebuje do wzrostu, utrzymania dobrego zdrowia, zwalczania infekcji i regulacji układu nerwowego. Producentów suplementów jest wielu, ale dobre produkty oparte na badaniach i nauce nie są tak powszechne. Jednak Supplement First ma świetną ofertę na stronie suplementfirst.com/collections/designs-for-health , oferując produkty witaminowe na najczęstsze niedobory. Dobre suplementy powinny być przygotowywane na podstawie danych naukowych i dostosowane do stanu zdrowia. Dlatego ważne jest, aby wiedzieć więcej o witaminach i suplementach, zanim zaczniesz je stosować.

Witaminy dzielą się na dwie grupy, a mianowicie witaminy rozpuszczalne w wodzie i rozpuszczalne w tłuszczach. Witaminy rozpuszczalne w wodzie to między innymi witamina C, witaminy z grupy B (B1, B2, niacyna, B6, kwas pantotenowy. kwas foliowy), a także biotyna nie są magazynowane w naszym organizmie. Ich dzienne spożycie jest niezbędne do utrzymania dobrego stanu zdrowia.

Natomiast witaminy rozpuszczalne w tłuszczach są przechowywane w tkankach organizmu i mają tendencję do gromadzenia się w naszym ciele, jeśli ich nadmiar zostanie spożyty. Witaminy rozpuszczalne w tłuszczach, w tym witaminy A, D, E i K, a ich dzienne spożycie może prowadzić do nadmiernego gromadzenia się ich w organizmie.

Źródła witamin i minerałów

Istnieją dwa sposoby na pozyskiwanie witamin i minerałów, których potrzebuje Twój organizm: poprzez żywność lub suplementy. Najlepszym sposobem, aby dowiedzieć się, których potrzebuje Twój organizm, jest wykonanie testu witaminowego, który można wykonać w dowolnym laboratorium, lub ocena potrzeb Twojej diety poprzez zbadanie etykiety żywności, którą regularnie spożywasz.

Większość ludzi w Stanach Zjednoczonych otrzymuje wystarczającą ilość witamin i minerałów ze spożywanego jedzenia, ale jest kilka wyjątków. Na przykład kobiety w ciąży lub karmiące piersią potrzebują więcej żelaza i wapnia niż zwykle. Osoby starsze często nie spożywają wystarczającej ilości witaminy D i B12. Ludzie, którzy nie jedzą mięsa ani drobiu, muszą upewnić się, że otrzymują wystarczającą ilość cynku i witaminy B12.

Etykiety na produktach żywnościowych podają liczbę witamin i minerałów dostarczanych przez daną porcję żywności. Te informacje mogą pomóc w ustaleniu, czy otrzymujesz zalecaną dzienną dawkę (RDA) dla każdego składnika odżywczego.

RDA to ilość witamin lub minerałów, które musisz spożywać każdego dnia, aby zaspokoić swoje wymagania żywieniowe. Możesz również znaleźć % dziennej wartości (%DV) na etykietach żywności. %DV informuje, ile zalecanego dziennego spożycia składnika odżywczego dostarcza porcja jedzenia. Jeżeli szukasz sprawdzonego dietetyka to odwiedź stronę https://light-life.pl/.

Jakie są najczęstsze braki?

Po niedoborze witamin lub minerałów często występuje jeden z następujących objawów: zmęczenie, osłabienie, słaby apetyt, utrata masy ciała, bezsenność, zaparcia, biegunka, zawroty głowy, drętwienie i mrowienie w dłoniach i stopach, skurcze mięśni i ból w klatce piersiowej . Jeśli doświadczasz któregokolwiek z tych objawów, skonsultuj się z lekarzem, aby sprawdzić, czy musisz przyjmować suplementy.

Najczęstsze niedobory witaminowo-mineralne to: witamina B12, żelazo, wapń, magnez, cynk i witamina D. Przyjrzyjmy się każdemu z nich.

Witamina B12 znajduje się głównie w źródłach zwierzęcych i jest potrzebna do produkcji czerwonych krwinek, DNA i osłonki ochronnej wokół nerwów.
Niedobór żelaza może prowadzić do anemii, która powoduje zmęczenie, osłabienie, blady kolor skóry, przyspieszone tętno, bóle głowy i obniżoną odporność.
Objawy niedoboru wapnia obejmują drętwienie lub mrowienie w rękach lub nogach, skurcze mięśni, skurcze mięśni i próchnicę zębów.
Niedobór magnezu obejmuje zmęczenie, utratę apetytu, nudności i osłabienie wymiotów.
Cynk bierze udział w rozwoju komórek i tkanek oraz w gojeniu się ran. Objawy niedoboru obejmują opóźniony wzrost u dzieci, słaby zmysł smaku lub węchu, białe plamy na paznokciach, wypadanie włosów i częste infekcje.
Osoby, które nie otrzymują wystarczającej ilości witaminy D, mogą odczuwać osłabienie mięśni, ból kości i zwiększone ryzyko złamań.
Witamina A jest ważna dla dobrego widzenia, zdrowej skóry i silnego układu odpornościowego. Objawy niedoboru witaminy A obejmują ślepotę nocną i suchość oczu.
Jeśli chodzi o prawidłowe spożycie witamin i minerałów, najlepszym rozwiązaniem jest zbilansowana dieta. Jednak nawet jeśli stosujesz zdrową dietę, suplementy mogą być zalecone przez lekarza, a w niektórych przypadkach konieczne jest ich przyjmowanie ze względu na pewne schorzenia, które wymagają dodatkowej suplementacji jednej lub więcej witamin.

Jeśli doświadczasz któregokolwiek z najczęstszych objawów niedoboru, najlepiej skonsultuj się z lekarzem, aby sprawdzić, czy musisz zacząć przyjmować suplementy.

You May Also Like

Trypofobia

10 badań dotyczących zdrowia, które powinny mieć wszystkie kobiety

Korzyści z terapii czaszkowo – krzyżowej

Wskazówki od dietetyka