Dzienne spożycie witamin i minerałów: jak wiedzieć, którego potrzebuje Twój organizm?

Organizm potrzebuje witamin i minerałów do wykonywania wielu krytycznych funkcji, takich jak promowanie ogólnego stanu zdrowia lub zwalczanie chorób, takich jak rak. Jednocześnie różni ludzie potrzebują różnych ilości każdego składnika odżywczego w zależności od wieku, płci, etapu życia i ogólnego stanu zdrowia. Twoje potrzeby mogą się również zmieniać na różnych etapach życia. Większość dorosłych powinna otrzymywać wszystkie potrzebne witaminy i minerały w dobrze zbilansowanej diecie, która obejmuje świeże owoce, warzywa, zboża, chleb, nabiał, fasolę, chude mięso lub inne źródła białka.

Czasami potrzebujesz więcej składników odżywczych niż zwykle z powodu choroby lub po pewnych operacjach. Możesz również potrzebować większych dawek składników odżywczych, jeśli dochodzisz do siebie po niektórych chorobach itp. W tym artykule dowiesz się więcej o źródłach spożycia witamin i minerałów, jak czytać etykiety na produktach żywnościowych pod kątem ich zawartości i jak się dowiedzieć Twoje codzienne wymagania.

Dlaczego ich potrzebujesz?

Wiele osób nie wie, że witaminy to substancje organiczne, których organizm potrzebuje do wzrostu, utrzymania dobrego zdrowia, zwalczania infekcji i regulacji układu nerwowego. Producentów suplementów jest wielu, ale dobre produkty oparte na badaniach i nauce nie są tak powszechne. Jednak Supplement First ma świetną ofertę na stronie suplementfirst.com/collections/designs-for-health , oferując produkty witaminowe na najczęstsze niedobory. Dobre suplementy powinny być przygotowywane na podstawie danych naukowych i dostosowane do stanu zdrowia. Dlatego ważne jest, aby wiedzieć więcej o witaminach i suplementach, zanim zaczniesz je stosować.

Witaminy dzielą się na dwie grupy, a mianowicie witaminy rozpuszczalne w wodzie i rozpuszczalne w tłuszczach. Witaminy rozpuszczalne w wodzie to między innymi witamina C, witaminy z grupy B (B1, B2, niacyna, B6, kwas pantotenowy. kwas foliowy), a także biotyna nie są magazynowane w naszym organizmie. Ich dzienne spożycie jest niezbędne do utrzymania dobrego stanu zdrowia.

Natomiast witaminy rozpuszczalne w tłuszczach są przechowywane w tkankach organizmu i mają tendencję do gromadzenia się w naszym ciele, jeśli ich nadmiar zostanie spożyty. Witaminy rozpuszczalne w tłuszczach, w tym witaminy A, D, E i K, a ich dzienne spożycie może prowadzić do nadmiernego gromadzenia się ich w organizmie.

Źródła witamin i minerałów

Istnieją dwa sposoby na pozyskiwanie witamin i minerałów, których potrzebuje Twój organizm: poprzez żywność lub suplementy. Najlepszym sposobem, aby dowiedzieć się, których potrzebuje Twój organizm, jest wykonanie testu witaminowego, który można wykonać w dowolnym laboratorium, lub ocena potrzeb Twojej diety poprzez zbadanie etykiety żywności, którą regularnie spożywasz.

Większość ludzi w Stanach Zjednoczonych otrzymuje wystarczającą ilość witamin i minerałów ze spożywanego jedzenia, ale jest kilka wyjątków. Na przykład kobiety w ciąży lub karmiące piersią potrzebują więcej żelaza i wapnia niż zwykle. Osoby starsze często nie spożywają wystarczającej ilości witaminy D i B12. Ludzie, którzy nie jedzą mięsa ani drobiu, muszą upewnić się, że otrzymują wystarczającą ilość cynku i witaminy B12.

Etykiety na produktach żywnościowych podają liczbę witamin i minerałów dostarczanych przez daną porcję żywności. Te informacje mogą pomóc w ustaleniu, czy otrzymujesz zalecaną dzienną dawkę (RDA) dla każdego składnika odżywczego.

RDA to ilość witamin lub minerałów, które musisz spożywać każdego dnia, aby zaspokoić swoje wymagania żywieniowe. Możesz również znaleźć % dziennej wartości (%DV) na etykietach żywności. %DV informuje, ile zalecanego dziennego spożycia składnika odżywczego dostarcza porcja jedzenia. Jeżeli szukasz sprawdzonego dietetyka to odwiedź stronę https://light-life.pl/.

Jakie są najczęstsze braki?

Po niedoborze witamin lub minerałów często występuje jeden z następujących objawów: zmęczenie, osłabienie, słaby apetyt, utrata masy ciała, bezsenność, zaparcia, biegunka, zawroty głowy, drętwienie i mrowienie w dłoniach i stopach, skurcze mięśni i ból w klatce piersiowej . Jeśli doświadczasz któregokolwiek z tych objawów, skonsultuj się z lekarzem, aby sprawdzić, czy musisz przyjmować suplementy.

Najczęstsze niedobory witaminowo-mineralne to: witamina B12, żelazo, wapń, magnez, cynk i witamina D. Przyjrzyjmy się każdemu z nich.

Witamina B12 znajduje się głównie w źródłach zwierzęcych i jest potrzebna do produkcji czerwonych krwinek, DNA i osłonki ochronnej wokół nerwów.
Niedobór żelaza może prowadzić do anemii, która powoduje zmęczenie, osłabienie, blady kolor skóry, przyspieszone tętno, bóle głowy i obniżoną odporność.
Objawy niedoboru wapnia obejmują drętwienie lub mrowienie w rękach lub nogach, skurcze mięśni, skurcze mięśni i próchnicę zębów.
Niedobór magnezu obejmuje zmęczenie, utratę apetytu, nudności i osłabienie wymiotów.
Cynk bierze udział w rozwoju komórek i tkanek oraz w gojeniu się ran. Objawy niedoboru obejmują opóźniony wzrost u dzieci, słaby zmysł smaku lub węchu, białe plamy na paznokciach, wypadanie włosów i częste infekcje.
Osoby, które nie otrzymują wystarczającej ilości witaminy D, mogą odczuwać osłabienie mięśni, ból kości i zwiększone ryzyko złamań.
Witamina A jest ważna dla dobrego widzenia, zdrowej skóry i silnego układu odpornościowego. Objawy niedoboru witaminy A obejmują ślepotę nocną i suchość oczu.
Jeśli chodzi o prawidłowe spożycie witamin i minerałów, najlepszym rozwiązaniem jest zbilansowana dieta. Jednak nawet jeśli stosujesz zdrową dietę, suplementy mogą być zalecone przez lekarza, a w niektórych przypadkach konieczne jest ich przyjmowanie ze względu na pewne schorzenia, które wymagają dodatkowej suplementacji jednej lub więcej witamin.

Jeśli doświadczasz któregokolwiek z najczęstszych objawów niedoboru, najlepiej skonsultuj się z lekarzem, aby sprawdzić, czy musisz zacząć przyjmować suplementy.

You May Also Like

Czarne plamy na jarmużu bezpieczne do spożycia

ćwiczenie mięśni dna miednicy

Ćwiczenie mięśni dna miednicy

Coroczne badania ginekologiczne mogą uratować życie

Rehabilitacja osób starszych